Kateřina Vránová je u nás v Talentice na pozici HR konzultantky.
Zeptala jsem se jí na pár otázek, abychom příblížili to, jak se k práci v HR dostala, jak probíhá její každodenní práce a mnoho dalšího.
Kati jaká byla tvá cesta k práci v personální agentuře a co tě pro ni inspirovalo?
Hledala jsem novou pracovní příležitost, která by dávala smysl, dokázala něco změnit a měla jsem z ní dobrý pocit. Když jsem si procházela pracovní inzeráty, zaujala mě inzerce, která byla odlišná. Tak jsem narazila na Talenticu. Po prvním pohovoru a vysvětlení, co mě tu čeká, už jsem věděla, že je to pro mě zajímavý obor.
Jak bys popsala svůj obvyklý pracovní den?
Nejvíce vystihující je asi spojení – neustálá komunikace. Velká část mé práce spočívá v komunikaci s týmem, s našimi klienty a s kandidáty. Poté je to také čas pro hledání a oslovování kandidátů, administrativní úkony a příprava inzerce. V žádném případě ale nejde o stereotyp, protože situace se mění každou minutu a je potřeba plánovat a prioritizovat.
Stalo se ti někdy něco, co tě zarazilo/překvapilo?
Jak se s tím vypořádáváš?
Občas mě překvapí chování některých kandidátů, kteří pohovor změní na přátelský rozhovor s lichotkami na mou adresu. Snažím se zachovat profesionalitu s lidským přístupem a pohovor dokončit dle plánu.
Která část tvé práce tě nejvíce naplňuje a proč?
Když se povede tzv. match (kandidát splňuje požadavky našeho klienta a klient nabízí to, co kandidáta zajímá a od nové práce očekává). Takové propojení je totiž smyslem naší práce. A je to tedy to, co mě vždy velmi potěší a opět nadchne do dalšího hledání kandidátů pro naše klienty.
Jak se vyrovnáváš se stresem a tlakem v tomto povolání?
V pracovním prostředí se snažím sdílet dobré i špatné zprávy se svými kolegy. Vždy je prostor to s někým probrat, mít pohled z jiného úhlu a najít řešení. Také se snažím dodržovat work-life balanc a najít si čas na sport, přírodu a další aktivity při kterých nemyslím na práci a tzv. vypnu.
Jaké jsou podle tebe vlastnosti a dovednosti, které potřebuje dobrý HR konzultant?
Dobré komunikační dovednosti, empatii, naslouchání, odolnost a vytrvalost. Pokud máte tyto vlastnosti a dovednosti, práce HR Konzultanta/tky by mohla být vhodná i pro Vás!
Jaké jsou tvé tipy pro ty, kteří by se chtěli v budoucnu věnovat práci v oblasti HR?
Pokud máte některé z výše uvedených dovedností a vlastností, pak už nezbývá než udělat první krok a zkusit si tento nový obor. Při této práci se nebudete nikdy nudit. Jako Konzultant získáte velký přesah a znalosti o pozicích v nejrůznějších oblastech a výroby a průmyslu.
Jaká je tvá nejoblíbenější část práce v naší firmě a proč?
Když máme nového klienta nebo novou pozice. Ráda si rozšiřuji své znalosti v oblasti engineeringu a zjišťuji nejrůznější podrobnosti a zajímavosti. Naši klienti pracují v rozmanitých oblastech, většinou zaměřených na technologie, automatizaci nebo výrobu. Příležitost pochopit čemu se věnují a navštívit jejich pracoviště (někdy i výrobní haly) je vždy zážitek.
Mohla bys nám na závěr říct nějakou vtipnou historku z tvé práce, která se ti stala?
Jednou jsem se dovolala zaneprázdněnému kandidátovi, který neměl čas a odvětil „zavolejte mi zítra v osm“. Byla jsem ráda, že mě neodmítl a udělá si čas, že jsem víc neřešila. Druhý den ráno, v 8:00 jsem zvedla telefon a vytočila jeho číslo. Ozvalo se rozespalé „Prosím?!?“ a já v ten moment pochopila, že tou osmou myslel 20:00.