V roce 2018 provedla personální agentura Talentica s.r.o. kvantitativní průzkum na území České republiky s cílem zjistit, jakým způsobem si technicky zaměření uchazeči hledají nové zaměstnání.
Ve kterých oborech dotazovaní respondenti působí?
Do průzkumu se zapojilo celkem 405 respondentů, z toho 37 % seniorních uchazečů (více než 4 roky praxe), 25 % manažerů, 22 % specialistů (2-4 roky praxe) a 16 % juniorů s méně než 2 roky praxe. Nejvíce byli zastoupeni uchazeči z IT, vývoje a konstrukce, nákupu a logistiky, technologie, marketingu a obchodu nebo projektového managementu.
Jaké sociální sítě využívají?
Sociální sítě jsou dnes hojně využívány k oslovování uchazečů a propagaci firemní značky. Nejvíce respondentů (80 %) využívá profesní síť Linkedin, kde 87 % z nich má na profilu aktuální informace o současné práci. Linkedin hodnotí uchazeči (72 %) jako místo ideální pro hledání nových pracovních příležitostí. Facebook je mezi uchazeči také velmi oblíbený, ale v porovnání se sítí Linkedin zde informace o svém zaměstnavateli uvádí pouze 35 % respondentů a pouze 7 % techniků jej vnímá jako prostor vhodný pro hledání práce.
Detailní přehled výsledků průzkumu najdete v následující Infografice.
A jaké sociální sítě využíváte vy? Hledáte přes ne aktivně zaměstnání anebo se necháváte oslovit recruitery a headhuntery?
Přečtete si také blog o zkušenostech s personálními agenturami.