Cookies

Můžeme pracovat s cookies, ať víme, jak to na našem webu žije?

Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Výsledky průzkumu II: Jaké mají techničtí odborníci zkušenosti s personálními agenturami?

V roce 2018 provedla personální agentura Talentica s.r.o. kvantitativní průzkum na území České republiky s cílem zjistit, jakým způsobem si technicky zaměření uchazeči hledají nové zaměstnání.

Ve kterých oborech dotazovaní respondenti působí?

Do průzkumu se zapojilo celkem 405 respondentů, z toho 37 % seniorních uchazečů (více než 4 roky praxe), 25 % manažerů, 22 % specialistů (2-4 roky praxe) a 16 % juniorů s méně než 2 roky praxe. Nejvíce byli zastoupeni uchazeči z IT, vývoje a konstrukcenákupu a logistikytechnologie, marketingu a obchodu nebo projektového managementu.

výsledky průzkumu

Jaké jsou jejich zkušenosti s personálními agenturami?

V rámci průzkumu jsme se zaměřili na spolupráci uchazečů a personálních agentur. 85 % respondentů mělo s personálními agenturami přímou zkušenost, z toho 76 % uchazečů ji hodnotilo pozitivně. Nejčastěji byli nespokojeni se službami agentur IT odborníci a uchazeči z oblasti marketingu a obchodu. Proti tomu nejvíce pozitivních zkušeností mají odborníci z výroby a top managementu.

graf zkušeností

Zajímalo nás také, jaké výhody uchazeči spatřují ve spolupráci s personální agenturou a co je naopak odrazuje.

Výhody spolupráce:

  1. Agentura mě bude pravidelně kontaktovat s pracovními nabídkami – 50 %
  2. Získám přehled o více pracovních nabídkách – 43 %
  3. Agentura mi šetří čas s hledáním pracovních nabídek,
    organizací výběrového řízení – 42 %
  4. Získám podrobnější informace o zaměstnavatelích – 30 %
  5. Pokud mě prezentuje agentura, zvyšují se mé šance
    na pozvání na pohovor – 25 %

Nevýhody spolupráce:

  1. Pracovníci agentury nejsou vzdělaní v mém oboru, nerozumí mé práci – 41 %
  2. Agentura mi nabízí nerelevantní pozice – 34 %
  3. Agentura mi při úvodním kontaktu často odmítá sdělit název zaměstnavatele – 34 %
  4. Po ukončení počátečního kontaktu s agenturou mě již dále neoslovuje se zajímavými nabídkami – 27 %
  5. Agentura po odsouhlasení prezentování mého profilu zaměstnavateli přestane komunikovat – 15 %

Zajímá vás, jaké procento uchazečů využívá při hledání zaměstnání doporučení od svých známých anebo zda technici vnímají Facebook jako vhodné místo pro nalezení nové pracovní výzvy? Přečtěte si více na našem blogu (Jak si techničtí odborníci hledají práci?Jaké sociální sítě využívají techničtí odborníci?)

Detailní přehled výsledků průzkumu najdete v následující infografice.

A jaké jsou vaše zkušenosti s personálními agenturami? Využíváte je při hledání práce? Dejte nám vědět!

celkové výsledky

Mohlo by vás zajímat

graf průzkumu
Průzkumy

Výsledky průzkumu I: Jak si techničtí odborníci hledají práci?

výsledky průzkumu
Průzkumy

Výsledky průzkumu III: Jaké sociální sítě využívají techničtí odborníci?

průzkum technicky zaměřených uchazečů
Průzkumy

Výsledky průzkumu: Preference technicky zaměřených uchazečů při změně práce

Další články
Login