Cookies

Můžeme pracovat s cookies, ať víme, jak to na našem webu žije?

Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Co chtějí techničtí odborníci v roce 2016? Ocení zájem, osobní přístup a znalosti v oboru.

V červenci tohoto roku realizovala personální agentura Talentica kvalitativní průzkum mezi uchazeči o práci. Do průzkumu byli zahrnuti manažeři, specialisté a absolventi v oblasti engineeringu a seniorní a juniorní IT uchazeči. Cílem průzkumu bylo zjistit, co očekávají od hledání práce? Jaké řeší problémy a s čím jim personální agentura může pomoci?

Z průzkumu vyplynulo několik hlavních požadavků a spoustu zajímavých tipů, na čem můžeme, jakožto personalisté, zapracovat.

“Šetřete nám čas.”

Nedostatek času a hektické tempo dnešní doby trápí nejednoho z nás. Hledejme uchazečům pozice na míru. O to by se měl snažit každý zkušený personalista. Berme ohled na zájmy uchazeče, jeho cíle a vize, ptejme se ho na požadavky. Nejprve zjistěme, v jaké lokalitě preferuje pracovat, zda je ochotný se stěhovat, jaké jsou jeho minimální platové požadavky a s jakou firemní kulturou se ztotožňuje. Až poté pro něj vyberme a prezentujme mu pozici. Opravdu stačí jen jedna, ale relevantní. Naplánujme pohovor, připomínejme termíny a poskytujme důležité informace k průběhu výběrového řízení.

„Nabídněte konkurenční výhodu.“

Výběrem vhodné pozice naše práce zdaleka nekončí. Jakou další výhodu můžeme, jakožto personální agentura, uchazečům nabídnout? Poskytněme detailní informace o firmě a pozici, o kterou se ucházejí. Uveďme je do firemní kultury a prozraďme jim zajímavé informace a tipy, které by jinde nezískali. Dejme jim konkurenční výhodu oproti “osamělým vlkům” zvenku, kteří si hledají práci sami.

„Buďte koučem a rádcem.“

„Nevíme si rady s přípravou životopisu a motivačního dopisu. Stresujeme se z pohovoru v angličtině a bojíme se, že u naší vysněné firmy vyhoříme. Jak nám s tím můžete pomoci?“ zaznívalo od uchazečů.

Ptejme se! Zjišťujme, z čeho má uchazeč strach a co ho při hledání práce nejvíce stresuje. Jedině dostatečná komunikace nám prozradí, na čem je potřeba zapracovat. Slabší angličtina? Zlepšeme ji. Zkusme s kandidátem pohovor nanečisto, prozraďme mu, na co se personalisté nejčastěji ptají a především buďme upřímní. Na rovinu řekněme, na čem je třeba „zamakat“ a co je potřeba zlepšit. Pokud se uchazeč na drobné nedostatky zaměří, má velkou šanci uspět i v případě, že nesplňuje požadavky na 100%.

 „Poznejte můj obor.“

Vzdělávejme se! Nemusíme být vystudování programátoři ani elektronici na to, abychom porozuměli oboru a dovedli se vcítit do situace uchazečů, podrobně popsat náplň práce a rozpoznat, zda má uchazeč dostatečné znalosti a zkušenosti. Získávejme přehled o pozicích, učme se od našich klientů a kandidátů, navštěvujme odborné konference a školení. Mějme zkrátka oči otevřené a vnímejme svět, ve kterém se pohybujeme.

A co je naším přáním a cílem?

„Buďme rovnocennými partnery.“

Recruitment je jeden z nejdynamičtějších pracovních oborů. Komunikujeme s uchazeči i s klienty a snažíme se skloubit zájmy a požadavky obou stran. Vyžaduje to skutečně mnoho komunikace, trpělivosti, výdrže a času. Pracujeme intenzivně na naší úspěšnosti. Často jsou to dlouhé dny, kdy hledáme pro klienty jehlu v kupce sena a pro kandidáty jejich nové sny, tzv. „dream job“. Může se zdát, že někdy nestíháme popřemýšlet nad životopisem a udělat si čas na osobní schůzku.

Není tomu tak.

Každý den přemýšlíme, jestli by pro pana Nováka nebyla přeci jen lepší pozice manažera výroby než údržby a zda to pro něj bude dostatečná výzva, nebo jestli u klienta dohodneme zvýšení platu pro skvělého „javistu“.

Zajímáme se o uchazečovy aspirace do budoucna, snažíme se mu věnovat maximum času a vždy najít takovou pozici, která by mu seděla. Chceme být zkrátka dobrým partnerem, na kterého se bude moci náš uchazeč vždy obrátit. Ať už chce probírat pracovní záležitosti přes e-mail nebo si chce neformálně popovídat u kafe.

Protože je to náš „dream job“. Milujeme recruitment a chceme mít kolem sebe štěstí v podobě spokojeného klienta a uchazeče.

what do technical professionals expect from a job search

 

Posuňme se zase o krok dál.

Vše klaplo – kandidát dostal nabídku a přijal ji! Co ale očekává od svého zaměstnání? Někdo by mohl říci, že finance jsou to, na čem nejvíc záleží a motivuje zaměstnance setrvat v zaměstnání. OMYL! Zaměstnanci chtějí, aby jejich práce byla “MAGIC“. A co to obnáší?

Meaning – chtějí vidět smysl ve své práci a v tom, co dělají, ne jen bezhlavě plnit úkoly

Autonomy – chtějí mít volnost při rozhodování a být ve své práci samostatní

Growth – chtějí růst spolu s firmou a dosahovat stále vyšší cíle a učit se novým věcem

Impact – chtějí vidět, že jejich práce a nápady mají skutečný dopad a vliv na dění ve firmě

Connection – chtějí být součástí týmu a mít dobré vztahy s kolegy

Jste zaměstnavatelem, který ví, že může takovou práci nabídnout, nebo personalista, který hledá pozici pro svého uchazeče? Zamyslete se nad tímto článkem. Zkuste se vžít do situace uchazečů a zaměstnanců. Jaká by byla vaše očekávání při hledání práce?

 Darina Wiedermann Janíčková přednáší

O tom, co chtějí techničtí odborníci v roce 2016 přednášela zakladatelka Talenticy Darina Wiedermann Janíčková.

Zdroje dat: 

Vlastní průzkum mezi uchazeči o práci

Vlastní prezentace z konference Prace 4.0. k nahlédnutí ZDE

https://www.decision-wise.com/5-keys-of-employee-engagement-magic/

Mohlo by vás zajímat

top benefity 2018
Benefity

TOP benefity pro rok 2018: Techniky v Česku nejvíce motivuje flexibilní pracovní doba, dovolená navíc a vzdělávací kurzy

Další články
Login