Cookies

Můžeme pracovat s cookies, ať víme, jak to na našem webu žije?

Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Jak na originální, zajímavou a efektivní inzerci

Představte si situaci – hledáte práci a ze všech stran na vás vyskakují „exkluzivní a jedinečné“ pracovní nabídky. Rozkliknete inzerát a? Přečtete titulek, úvodní text a následně v 99 % případů zavíráte. Průměrná doba čtení inzerátu je pouhých 20 sekund. 20 sekund, které máme my, recruiteři, na to, abychom upoutali pozornost uchazeče natolik, že zváží i případnou změnu zaměstnání. Pojďme se podívat, jak na to.

Vyhněte se obecným frázím a klišé 

Chcete-li uchazeči prodat vaši pracovní nabídku, musíte v něm vzbudit emoce, zachytit jeho pozornost, vyvolat v něm chuť číst dál a zareagovat. Inzerát musí být krátký a zároveň originální, čtivý a úderný. Jednoduché, říkáte si? Přesto se v praxi často setkáváme s opakem.

V poslední době stále více narážíme na nabubřelé až žoviální texty, které mají působit „free, cool a in“, ale ve skutečnosti uchazeče spíše odradí. SUPER firma hledá SUPERhrdinu, který bude v SUPER týmu řešit ne až tak SUPER problémy. Zní to SUPER, říkáte si, ale jestli se kandidát zrovna nevidí v roli ninji, tak to pravděpodobně zkusí u konkurence, která hledá „jenom“ dobrého konstruktéra. Na druhé straně stojí taková ta nic neříkající klasika. Mezinárodní společnost, dynamický kolektiv, přátelské firemní prostředí…. Co to ale přesně znamená? Bude uchazeč v kanceláři mluvit anglicky a po práci si dá s kolegy pivo na terase? Tak proč to nenapsat přesně tak – mluvte přirozeným jazykem, vyhněte se zbytečným formalismům a buďte konkrétní.

Vžijte se do role uchazeče

Jak by měl vypadat ideální kandidát, kterého chcete na danou pozici obsadit? A co vlastně ten náš vysněný uchazeč hledá? Otázky, které byste si měli položit na úplném začátku. Dáte příležitost absolventovi, pro kterého je klíčový kariérní růst a vzdělávání? Nabízíte flexibilní pracovní dobu, kterou jistě ocení studenti nebo maminky s dětmi? Hledáte zkušeného manažera, který preferuje zaměstnání bez častých služebních cest? Uveďte do inzerátu přesně ty informace, které pro ně budou zajímavé. Vysvětlete jim, proč je pro ně daná pozice vhodná a co získají.

Na formátu záleží 

Jak už bylo zmíněno, dlouhé inzeráty se nesetkávají s úspěchem a doporučená délka je okolo 300-500 slov. Důležitá je také správná struktura. Pracujte s odrážkami a rozdělte inzerát do jasných sekcí, ať se v něm kandidát dobře orientuje. Můžete zaujmout třeba i tím, že se váš formát inzerce bude lišit od těch ostatních. Kromě standardní textové podoby jsou dnes oblíbená nejenom videa, ale i fotky nebo online prezentace. V případě, že vaše společnost funguje napříč různými sociálními sítěmi, nebojte se pracovat s formáty a zkoušet, který z nich vaši cílovou skupinu zaujme nejvíc.

Dejte inzerci přidanou hodnotu

Co odlišuje dobrý inzerát od těch tuctových? OSOBITOST. Má Vaše společnost příběh, který chytí kandidáta za srdce? Nebojte se s ním pracovat. Je Vaše firemní kultura něčím specifická? Představte ji. Nabízíte zajímavý benefit, který se vymyká standardu? Uveďte ho ideálně hned v úvodu inzerce, zvýšíte tím pravděpodobnost reakce až trojnásobně. Sečteno a podtrženo, sdělte v inzerátu co nejvíc unikátní a konkrétní informace. Pokud se v nich kandidát najde, máte vyhráno.

Máte nějaké další tipy, které se vám při psaní inzerátů osvědčily a v našem blogu nezazněly?

Login